divendres, 12 de febrer del 2010

OPCIÓ 2. EL PAS DE RABOSA.

FOTOS: Desembre 2008.
DIFICULTAT: Mitjana.
Aquesta pujada volta per la Cresta del Frare. Hi ha una ruta que la recorre al complet, fent la mateixa pujada, o bé pujant a l´Empenyador per qualsevol de les altres opcions. Però en aquest cas no farem la Cresta, sinó la pujada al cim.
EIXIDA: Si venim en direcció de Castalla a Petrer, una vegada hem traspost el Portell de Catí i comencem a davallar, a uns 400 metres ix un camí a la dreta senyalitzat, pel qual anirem al refugi i zona d´acampada de Catí. Podem deixar el cotxe al principi del camí, i dirigir-nos al refugi, que està a uns 5 minuts a peu, per bon camí planer.
Des del refugi seguirem el camí, que continua planejant aproximant-se a les cingleres rogenques de la cresta del Frare. En uns 10 minuts arribarem a un mirador, després de rebre per l´esquerra un camí que puja des de l´hotel del Xorret de Catí. Ací acaba el bon camí, perquè agafarem una senda que puja per un lloc inversemblant.
Comença a pujar forta i s´enfila per un estret, a mode de pas de rabosa, pel qual arribarem a grimpar en algun tram. No agafarem vertigen, perquè passa entre les roques i perdem de vista la profunditat del Fondo de Catí. En poques passes ens trobarem a la carena per la qual passa una senda. És la que recorre tota la cresta. La seguirem cap a la dreta, vorejant els penyassegats. En alguns moments trobem escletxes paregudes als avencs del Partagat, de l´Aitana, però més xicotets, i farcits de carrasques. La senda, en alguns trams, sembla estar adoquinada. Tot l´Empenyador es caracteritza per aquestes formacions d´estrats inclinats, que en superfícies planes dóna aquest resultat, i en tallats rocosos, ens mostra formacions de llibreria i pedreres de lloses amples i planes (veure opció 4).
Seguim pujant, i al cap d´uns 20 minuts més eixim a un collat, des d´on ve la senda que puja des del dipòsit (opció 1). Només ens resten uns 5 minuts fins al cim. El total és d´uns 40 minuts.